...överlag ganska svag booster kändes det som. Ingenting som direkt stack ut som superstarkt eller superinspirerande. Det rara kortet, Chamber Sentry, kan väl vara rolig att bygga en femfärgad lek runt någon gång, men speciellt stabil verkar konstruktionen inte vara. Och kravet att spela fem färger för att återvinna artefaktvarelsen från gravhögen, det är i det närmaste en omöjlig uppgift.
Helt värdelös var dock inte boostern. Urban Utopia är en jättefin manafixare i grönt, klart bättre än de manastenar jag hittills dragit. Rubblebelt Boar är fint aggressiv och sist, men absolut inte minst, fokus på Inescapable Blaze. Med detta kort får jag ett mångsidigt brännkort som kan riktas varthän jag behöver, och bäst av allt: som inte ens kan kontras! Kostnaden är dyr, sex mana, men effekten är odiskutabelt starkt. Kortet passar fenomenalt för diverse aggressiva lekar, där jag först anfaller så mycket som bara går med diverse varelser, och sedan skjuter in de sista poängen livspoäng från avstånd genom denna oundvikliga flamma.
Sonic Assault och Capture Sphere är paketets blå bidrag, som båda på varsitt sätt neutraliserar en motståndarvarelse. Den ena med ögonblickshastighet, men bara en enda rundas varaktighet, den andra en förhäxelse som i teorin kan låsa en varelse för evigt. Det finns gott om extremt brutna varelser i Standardlekar nuförtiden, och dessa kort är rimliga svar på dem.
Fint för övrigt att Generous Stray i detta paket fått tillskott av sitt glittriga syskon ( i bakgrunden också den lilla varelsen Fblthp, som är hopplöst försvunnen, han kommer inte ens från denna booster...)
Och med detta säger jag tack och hejdå till Guilds of Ravnica setet, samtliga fem boostrar öppna. Utmärkelsen till det gille som bidrog med flest och bäst kort går till... Seleysnia! (vitt och grönt). Fanfar!
No comments:
Post a Comment